Overslaan en naar de inhoud gaan

Veenendaalse kinderburgemeester wordt ambassadeur

Stichting Bo Viert Feest
Afbeelding

VEENENDAAL De kinderburgemeester van Veenendaal, Avalon Jansen, wordt de ambassadeur van stichting BO viert FEEST. Deze stichting zamelt geld in waarmee verjaardagsfeestjes worden georganiseerd voor basisschoolkinderen uit gezinnen in Veenendaal die daar zelf de financiële middelen niet voor hebben. De kinderburgemeester wil het werk van de stichting graag ondersteunen en wordt daarom ambassadeur.

In Veenendaal groeien meer dan 1700 kinderen op in gezinnen die onder de armoedegrens leven. Een verjaardagsfeestje organiseren zit er dan niet altijd in. Het doel van stichting BO viert FEEST is om zoveel mogelijk kinderen uit arme gezinnen een gratis verjaardagsfeest aan te bieden.

VERJAARDAGSBOX

Het is voor kinderen sociaal maatschappelijk gezien heel erg belangrijk om hun verjaardag te vieren. Door het aanbieden van verjaardagsboxen zorgt de stichting ervoor dat de kinderen een feest krijgen, zoals ieder ander dat ook zou geven. De kinderfeestjes worden volledig gefinancierd door giften van particulieren en sponsoren.

BEWUSTWORDING

De huidige kinderburgemeester vindt het erg belangrijk om het werk van BO viert FEEST te ondersteunen. ,,Als je zelf geen verjaardagsfeestje kunt geven, word je vaak ook niet uitgenodigd op de verjaardagsfeestjes van andere kinderen. Daarom is het belangrijk dat ieder kind een feestje kan geven.”

Als je zelf geen feestje kunt geven, word je vaak ook niet uitgenodigd op feestjes van anderen.

Ook de stichting is blij met de samenwerking. ,,Met de kinderburgemeester als ambassadeur denken wij meer bekendheid en bewustwording te creëren onder basisschoolleerlingen. Door samen met Avalon een presentatie te geven op haar basisschool hebben we de eerste stap gezet.”

KLEURWEDSTRIJD

Om de samenwerking meteen om te zetten in actie, heeft de kinderburgemeester samen met de stichting een kleurwedstrijd opgezet om het werk van BO viert FEEST onder de aandacht te brengen. De stichting bezorgt begin april op alle Veenendaalse basisscholen kleurplaten. Kinderen kunnen een deze inkleuren en inleveren bij de bibliotheek in de Cultuurfabriek.

De kinderburgemeester zal samen met de mensen van BO viert FEEST de mooiste kleurplaten uitkiezen. Er zijn allerlei prijzen te winnen, zoals mountainbikes, zitzakken, leuke uitjes met de hele klas en ijsbonnen. Meer informatie over de stichting is te vinden op de website: stichtingboviertfeest.nl.