Overslaan en naar de inhoud gaan

Stichting BO viert FEEST bestaat tien jaar

Stichting Bo Viert Feest

Jarig zijn is niet voor ieder kind een feest. In sommige gezinnen ontbreken de financiële middelen voor een cadeautje, traktaties en een kinderfeestje. Dat is niet eerlijk, vond een aantal moeders die elkaar ruim tien jaar geleden spraken op het schoolplein.

Afbeelding

Vanuit het verlangen om iets te betekenen voor kinderen die geen verjaardagsfeestje kunnen vieren, richtten ze samen stichting BO viert FEEST op. Vanaf de oprichting was de stichting vooral actief in Veenendaal, inmiddels kunnen ook mensen uit de gemeente Rhenen en Renswoude een beroep doen op BO. De eerste jaren kwamen er ongeveer 50 aanvragen per jaar binnen, tegenwoordig zijn dat er 200. Ouders die zelf de middelen missen om een feestje te organiseren voor de verjaardag van hun kind, kunnen via de website van de stichting een verjaardagsbox aanvragen.

FEESTJE OP LOCATIE

,,Een verjaardagsbox bevat alles wat nodig is om van een verjaardag een onvergetelijk feest te maken”, vertelt Tanja Muller, voorzitter van BO viert FEEST. ,,Denk aan slingers, een cadeautje, een bon voor een taart en een bon waarmee in de supermarkt traktaties kunnen worden gekocht. We bieden de kinderen de mogelijkheid om een feestje te vieren op een van de locaties waar we contact mee hebben. Zo kan een kind uit een gezin met een minimaal inkomen op dezelfde manier een verjaardag vieren als zijn klasgenoot. Zo wordt sociale uitsluiting voorkomen. De afgelopen tien jaar hebben we al zo’n 1250 feestjes mogelijk gemaakt.”

Nu BO viert FEEST zelf jarig is, nodigt BO iedereen uit de regio Veenendaal uit voor een feestje! Dat feest wordt op zaterdag 17 juni gevierd vanaf 10.00 uur op het stadsstrand. Tanja: ,,Leerlingen van basisschool Wereldkidz Balans hielpen met het ontwerpen van een nieuwe logo. Reclamebureau Okker ging met de ideeën van de leerlingen aan de slag en kwam tot een nieuw, fris ontwerp. De nieuwe BO wordt zaterdag onthuld door de burgemeester en de kinderburgemeester. Voor kinderen valt er die ochtend van alles te beleven. Ze kunnen op de foto met onze mascotte, er is een goochelaar, een ballonnenclown en ze mogen grabbelen in de grabbelton. Er is gratis popcorn, er klinkt muziek en er zijn confettikanonnen.”

De afgelopen tien jaar hebben we al zo’n 1250 feestjes mogelijk gemaakt

DANKBAAR

Om het werk van stichting BO viert FEEST mogelijk te maken is geld nodig. ,,We zijn lokale sponsors en donateurs dankbaar voor hun steun de afgelopen jaren”, zegt Tanja. ,,Zonder hun hulp was dit werk niet mogelijk geweest. Gezien de huidige economische ontwikkelingen, blijven initiatieven als BO viert FEEST ook in de toekomst hard nodig. Wil je als ondernemer of particulier ons werk steunen? Fijn! Op onze site vind je daarover meer informatie. Graag tot zaterdag!”

Meer informatie via www.stichtingboviertfeest.nl