Wat doen wij

Wist je dat er in de regio Veenendaal, Rhenen en Renswoude meer dan 2.300 kinderen opgroeien in gezinnen die onder de armoedegrens leven?

Ons doel is om zoveel mogelijk kinderen uit arme gezinnen een gratis verjaardagsfeest aan te bieden. Het is voor deze kinderen sociaal maatschappelijk gezien namelijk heel erg belangrijk om hun verjaardag te vieren!  Door het aanbieden van verjaardagsboxen zorgen we dat de kinderen een feest krijgen, zoals ieder ander dat ook zou geven. De feestjes kunnen worden gehouden op verschillende feestlocaties, afhankelijk van de leeftijd van de jarige. De kinderfeestjes worden volledig gefinancierd door giften van particulieren en sponsoren.

Voor wie?

Onze feestjes zijn bedoeld voor basisschoolkinderen uit gezinnen in de gemeente Veenendaal, Rhenen en Renswoude. De belangrijkste voorwaarde is dat een gezin zelf de financiële middelen niet heeft om een verjaardagsfeestje voor hun jarige dochter of zoon te geven. We richten ons daarom op gezinnen die zijn aangesloten bij een hulpinstantie uit de regio en/of in het bezit zijn van een Veenendaalpas, Cunerapas of Grebbepas.

We zitten elke maand bij de bibliotheek in Veenendaal om verjaardagsboxen uit te reiken aan onze doelgroep. Daarin zit een bon voor één van de kinderfeestjes van Stichting BO viert FEEST, maar ook versiering en allerlei andere bonnen om het feest compleet te maken. Bijvoorbeeld bonnen voor een verjaardagstaart, traktatie en een mooi cadeau!

Ieder kind verdient een feestje!

De bestuurders ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden. Zij hebben wel recht op vergoeding van de door hen in de uitoefening van hun functie gemaakte kosten. In de praktijk wordt hier zelden gebruik van gemaakt.

Tot nu toe hebben we al meer dan 1250 verjaardagsboxen uitgereikt!