Over Stichting BO

Stichting BO viert FEEST houdt zich bezig met fondsenwerving. Wij vullen verjaardagsboxen voor onze doelgroep met bonnen van lokale ondernemers. Ook zoeken wij naar geschikte locaties voor het geven van kinderfeestjes.

Ons doel is zoveel mogelijk kinderen uit arme gezinnen een gratis verjaardagsfeest aan te bieden. Het is voor deze kinderen sociaal maatschappelijk gezien namelijk heel erg belangrijk om hun verjaardag te vieren! De feestjes kunnen worden gehouden op verschillende feestlocaties, afhankelijk van de leeftijd van de jarige. Wij zorgen door het geven van verjaardagsboxen dat het een kinderfeestje wordt, zoals ieder ander dat ook zou geven. De kinderfeestjes worden volledig gefinancierd door giften van particulieren en sponsoren.

Voor wie?

Onze feestjes zijn bedoeld voor basisschoolkinderen uit gezinnen in Veenendaal en omgeving. De belangrijkste voorwaarde is dat een gezin zelf de financiële middelen niet heeft om een verjaardagsfeestje voor hun jarige dochter of zoon te geven. We richten ons daarom op gezinnen die zijn aangesloten bij de Voedselbank en/of andere maatschappelijke instanties in Veenendaal. We zitten elke maand bij de bibliotheek in Veenendaal om verjaardagsboxen uit te reiken aan onze doelgroep. Daarin zit een feestbon voor een van de kinderfeestjes van Stichting BO viert FEEST, maar ook allerlei bonnen van Veenendaalse ondernemers om het feest compleet mee te maken. Bijvoorbeeld bonnen voor een gratis knipbeurt, een verjaardagstaart, frietjes en snacks, fruit en een cadeautje.

Ieder kind verdient een feestje!

De bestuurders ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden. Zij hebben wel recht op vergoeding van de door hen in de uitoefening van hun functie gemaakte kosten. In de praktijk wordt hier zelden gebruik van gemaakt.

Je kunt ons helpen!

Direct doneren